Powered by Blogger.

Utama

Koleksi-koleksi novel Sophilea

Berikut ialah koleksi-koleksi novel Sophilea.  1. Samudera indah nian - Jemari Seni 2. Sweetnya dia - Idea kreatif publication...

Syed Mukhriz Al-Attas


Nama
Syed Mukhriz Al-Attas
Drama
Novel
Anugerah Terindah, Kau Yang Terindah, Dia Yang Terindah, Anugerah Terindah Istimewa Aidilfitri, Adanya Dhia, Seindah Cinta Kapten Mukhriz
Pelakon
Tarikh Lahir
22 Mac 1982
Jantina
Lelaki
Umur
33 Tahun
Tinggi

Berat

Pekerjaan
Pegawai KAGAT (TLDM)
Tempat Kelahiran
Kuala Selangor (DRAMA)
Perlis (Novel)
Pendidikan
Sekolah Al-Masahor
Universiti Islam Antarabangsa (UIA)
Kolej Tentera, ATMA
Nama Isteri
Ariana Dahlia
Nama Anak
Syed Riyan Hafiz Al Attas (Meninggal)
Anak angkat (Meninggal)
Syed Hareez Adam Al Attas
Nama Ibu
Syarifah Maziah
Nama Bapa
Syed Muzaffar Al-Attas (Meninggal)
Adik-beradik
Sakinah (Adik)
Mirza (Adik)




Daripada Penulis Sophilea
Bila saya menulis kisah ini dulu of course saya membayangkan seseorang. Siapa? Biarlah rahsia. Alhamdulillah bila raja afiq mampu membawa watak syed mukhriz al attas sepertimana yg saya bayangkan waktu menulis anugerah terindah feb 2014. Anugerah terindah yg disiapkan novelnya dalam tempoh kurang dari 20 hari. Cuma editor sahaja yg tahu macamana saya work hard untk siapkan manuskrip ini.
Dari anugerah terindah saya belajar banyak benda dr editor fauziah ashari. Anugerah terindah memang naskah yg sangat istimewa dan dekat dihati saya. Bila divisualkan dalam bentuk adaptasi saya fikir itu satu bonus. Terima kasih buat semua yg terlibat.

Petikan daripada Anugerah Terindah Edisi Raya (ms. 82)

"Kak, kalau Allah uji akak dengan kesusahan hidup, kami Allah uji dengan anak-anak. Anak pertama saya meninggal dunia begitu juga dengan anak kami yang kedua walaupun yang kedua tu cuma anak angkat. Anak ketiga kami pula dilahirkan sempurna namun Allah uji pula dengan penyakit hati yang boleh membawa maut. Sebab itu saya cakap Alla turunkan ujian untuk semua hambaNYA. Ujian tu sama saja kak cuma berbeza cara saja," Cerita Ariana.

No comments: