Powered by Blogger.

Utama

Koleksi-koleksi novel Sophilea

Berikut ialah koleksi-koleksi novel Sophilea.  1. Samudera indah nian - Jemari Seni 2. Sweetnya dia - Idea kreatif publication...

SEQUEL ANUGERAH TERINDAH


Saya buat blog selepas baca NOVEL. Saya bukan peminat novel dan jarang sekali ada masa untuk menghabiskannya. Pernah habiskan novel Adam dan Hawa dan novel Ayat-ayat Cinta. Semua selepas menonton drama dan movie.
Tahniah kepada Pengarah drama ini kerana berjaya menghidupkan watak dan karekter yang sama seperti yang termaktub di dalam novel. Kesannya apabila saya membaca novel tersebut, saya boleh imagine rupa dan suara para pelakonnya.
Kali ni, saya berjaya habiskan novel Anugerah Terindah oleh Sophilea Sophie. Saya juga sudah habiskan novel Anugerah Terindah Edisi Raya. Akan mencari masa untuk membaca sequel Dia Yang Terindah, Kau Yang Terindah dan juga Adanya Dhia.
Saya mendengar ceramah Ustaz (Bukan Ustaz Mukhriz lah), katanya kalau buat satu perkara tidak mendapatkan kebaikan utk diri kita utk dunia dan akhirat, tinggalkannya saje.
Ada something dalam novel Anugerah Terindah yang saya ingin share ngan semua orang supaya membacanya. Banyak message yang dapat disampaikan especially kepada suami isteri. Ia bukan cerita gedik si Ariana dan handsome Kapten Ustaz Mukhriz saje. Tapi character itu sgt penting untuk diblend dalam satu cerita supaya ia nampak UNIK.
Kalau Ustaz saje ia nampak tersangat islamik dan imaginasi saya ialah seorang yang hanya berkopiah. Tapi kalau ada kapten tu nampak lagi rugged. hehehe.
Bak kata Anisa kepada Dr Faizal.. Selagi ko takde title Ustaz, jangan haraplah ko nak tackle Dr Ariana. Hahahah.
Mesej yang saya nampak di sini ialah bagaimana hubungan percintaan yang sepatutnya dalam Islam sebelum perkahwinan. Kemudian, bagaimana Ustaz itu menerima Ariana yang gedik tu. Perempuan sememangnya ikut nafsu. Tapi bagusnya kapten ustaz ni dia takut kepada Allah. Sebab cerita ni mcm main tarik tali. Baper kali asyik kapten ustaz tu beristigfar. Itu sangat cute.
Bagi saya, sebab kesetian Ariana ni pada Kapten Ustaz Mukhriz inila buat dia menerima Ariana seadanya. Dengan background family Ariana yang baik2 kerana abang kepada Ariana, Izudin, ialah kawannya juga.
Part selepas kahwin dalam novel ini bukanlah mcm cerita Cinderella atau Snow White. Naik kuda dan lepas tu cium2 ke. TAPI membaca kisah selepas kahwin itu dalam novel ini sangatlah sweet. Lebih drpd citer dongeng kot. Ya.. Hanya kalau kita ikut apa yg Allah ajar. Memang best baca sampai habis. Senyum dan gelak je saya baca. Suspend pun ada.
The happy ending story hidup kita nanti ialah di akhirat. Jadi bolehlah wahai readers semua belajar daripada Kapten Ustaz Mukhriz dan Ariana dalam novel ini.
Best ke best? Sebab tulah saya gila baca Anugerah Terindah. Tahniah penulis Sophilea kerana buatkan saya belajar untuk menjadi isteri yang baik. Aaauww.  

SEQUEL ANUGERAH TERINDAH
  • DIA YANG TERINDAH
  • KAU YANG TERINDAH
  • ADANYA DHIA
  • ANUGERAH TERINDAH EDISI RAYA
*Semua koleksi novel tersebut adalah terhad*

SILA HUBUNGI RATU BAKO.
CALL/WASSAP: 019-2381275




No comments: